joi, 16 septembrie 2010

Supă de roşii cu găluşte din mălai




 Voiam să mănânc ceva simplu, săţios şi fără multe calorii. O supă de roşii. Hmm, cu găluşte? Şi dacă aş face găluştele din mălai? Zis şi făcut. Şi mă felicit că am procedat aşa: supa e senzaţională.

Nu mă crezi? Încearcă!


Pentru 4 porţii ai nevoie de:

6 roşii coapte sau o cutie de roşii decojite
5 linguri de piure de roşii sau 2 linguri de bulion
2 morcovi
1 ceapă
1 păstârnac
1 ou
5-6 linguri de mălai grişat
un vârf de cuţit de bicarbonat
sare
busuioc sau pătrunjel
1 linguriţă ulei de măsline

1. Pregăteşte aluatul pentru găluşte: bate albuşul spumă, împreună cu bicarbonatul. Amestecă gălbenuşul cu o linguriţă de ulei de măsline. Încorporează încet galbenuşul amestecat cu ulei în spuma de albuş. Adaugă treptat, în ploaie, mălaiul, amestecând cu grijă.


2. Fierbe ceapa întreagă, morcovii şi pastârnacul în 2 litri de apă. După ce au fiert, aruncă ceapa şi pasează morcovii şi păstârnacul. Adaugă legumele pasate în zeama în care au fiert, de data asta împreună cu roşiile tăiate mărunt. Lasă să fiarbă circa 30 de minute, apoi adaugă piureul de roşii. Mai lasă să fiarbă 30 de minute.
Cu o linguriţă, toarnă aluatul de găluşte în supa care fierbe - nu clocot puternic!
După 10 minute, întoarce-le cu grijă. După alte 10 minute, opreşte aragazul, potriveşte de sare şi presară supa cu busuioc.


Am o singură nemulţumire: am făcut prea puţină.

3 comentarii:

Anonim spunea...

De ce să arunc ceapa fiartă? E o delicatesă mai bună decât o cireașă de pe un tort al mofturoaselor și mofturoșilor împreună! Merita încercată ceapa fiartă, caldă, cu puțină sare. N-o sa-ți pară rău!

Shado10 spunea...

M-ai salvat! Voiam să fac o ciorbiță de legume cu găluşte şi când am inceput să caut prin bucătărie,nu aveam nici gris, nici făină. Doar mălai grisat! Deci....multumesc frumos şi poftă bună nouă 😆😆😆😉😉😉

floree spunea...

Fix acum ma apuc de făcut aceste găluște. A fiert găină și instant m am gândit ca ar fi buna o supa dar nu mai am gris dar nici chef sa merg la magazin după el. Așadar am cautat pe net ca tre sa fi pus cineva o rețetă de găluște din Malai. Vedem cum îmi ies.

Print Friendly and PDF