luni, 10 februarie 2014

Plăcintă cu brânză sărată și ierburi aromate


Nicio duminică fără plăcinte. Cel puțin iarna. Îmi place mult mirosul de plăcintă răspândit în toată casa. În orice colțișor te-ai ascunde, mirosul asta te trage către bucătărie.
Mi-am amintit că făcusem mai demult o plăcintă Jamie style și m-am gândit că ar fi cazul s-o repet, reinterpretată puțin. Prea mi-a plăcut :)
Am făcut rost de un pachet de foi de plăcintă, din alea necongelate și care se pot folosi imediat, 8 ouă mari (10 medii), un pahar de 400 de ml de iaurt degresat, 300 de grame de telemea slabă de vacă (eu o știu doar pe cea light de la Hochland. Dacă mai știți alte mărci, spuneți-mi vă rog. Nu sunt omul unui singur brand :)) și 200 de grame de brânză slabă de vaci.

M-am asigurat că am și niște ierburi mirositoare prin casă, nu mult, cât să parfumeze nițel brânza: 1 lingurită de tarhon, 1 lingură de mărar proaspăt, tăiat mărunt, o linguriță de chimen și coriandru măcinate, puțin ulei de măsline pentru uns foile și tava.
Merge să adaugi semințe de pin, rumenite ușor în tigaie, dar și o mână de spanac, ștevie sau leurdă. De data asta n-am pus, aștept primăvara :)

Am amestecat 6 ouă cu un praf de sare și un vârf de cuțit de bicarbonat de sodiu, le-am bătut spuma, după care am început să adaug iaurtul, brânza de vaci și telemeaua sfărâmată. Am parfumat amestecul cu ierburi. Pentru că telemeaua nu era suficient de sărată, am mai adăugat puțină sare.

Apoi am început să asamblez plăcinta: am pus 4 foi pe fundul tăvii, cu marginile lăsate ca în imagine, să o pot împacheta frumos la sfârșit. Am adăugat din amestecul de brânză cu ierburi, din nou 4 foi, de data asta rupte cât fundul tăvii, din nou brânză. Poți alterna așa până epuizezi foile și amestecul de brânză, dar și cât te lasă tava. Pe mine m-a lăsat preț de 3 straturi. Plăcinta crește la coacere, așa că ai grijă să-i lași spațiu, altfel dă pe dinafară :)
Am uns deasupra cu un amestec de 2 ouă plus puțin iaurt, ca să facă crustă :)


Timp de 1 oră, cât s-a copt la foc mare, am salivat ca patrupedul lui Pavlov :)


Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF