miercuri, 26 februarie 2014

Puttanesca sau paste cu ce ai prin casă


Dar neapărat anșoa. Merge să înlocuiești cu ton, dar sosul nu va avea aceeași savoare. Când nu am inspirație, mă joc. Improvizez cu ce e prin casă. De cele mai multe ori iese minunat, rareori dau greș. 

Îți trebuie jumătate de pachet de paste - eu sunt un fan infocat al pastelor din grâu integral, anșoa (ah, da, eu de obicei am anșoa prin casă :)), măsline gustoase, nu din alea negre fade gen Colossal, piure de roșii la conservă - ai grijă să fie de bună calitate altfel îți ruinează sosul, busuioc, ulei de măsline, usturoi, o mână de ciuperci și parmezan ras. Poți să arunci într-o doară și o mână de capere, nu dăunează, dimpotrivă.


Fierbi pastele al dente, separat faci sosul călind usturoiul cu anșoa până ce ăst din urmă se dezintegrează, adaugi pe rând măslinele (fără sâmburi), pasta sau sucul de roșii, caperele, piperul și ce altceva ți se pare ție că ar mai da bine în sos. Brânza o lași deoparte. Fierbi la foc mic vreme de jumătate de ceas și la final adaugi busuioc mărunțit. Poate să fie și uscat. 

Pui într-o farfurie câteva paste (câte crezi tu că pot forma o porție), torni sos deasupra, presari parmezan și dai la căpcăun :) Căpcăunul trebuie să fi scos până acum dopul la sticla de vin, altfel rămâne flămând :)

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF