joi, 16 ianuarie 2014

Budincă de orez cu lapte și fructe confiate

N-o să mă plictisesc niciodată de orez cu lapte, e madlena care-mi amintește de copilărie :) Însă acum sunt mai atentă la ce mănânc, așa ca am scos zahărul din rețetă și l-am înlocuit cu smochine, migdale, goji și stafide. A ieșit dulce și parfumată.


Pentru acest desert ai nevoie de 10 curmale, 6 smochine uscate, un pumn de goji și încă unul de stafide.
Apoi îți mai trebuie o cană de orez cu bobul rotund și 4 căni de lapte dulce - eu am folosit degresat.
Pentru parfum ai nevoie de scorțișoară și vanilie - dacă nu ai un fir de vanilie, folosește un pliculeț de zahăr vanilat.

Pune orezul într-un vas, toarnă o cană de apă peste el, pune-l pe foc mic și lasă-l să absoarbă toată apa.
În alt vas, fierbe la foc mic laptele, scorțișoara și vanilia. Eu am folosit coajă de scorțișoară, însă merge și pudră. Când a dat în fiert, adaugă orezul și fructele taiate mărunt (mai puțin goji și stafidele).
Fierbe la foc mic, amestecând din când în când, altfel orezul se lipește. Dacă budinca nu e suficient de cremoasă, mai adaugă lapte.

Pune în castronașe mici, presară puțină scorțișoară deasupra și ornează cu goji. E un dulce minunat, pentru copiii de toate vârstele :) Poftă bună!

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF