joi, 9 ianuarie 2014

Couscous cu legume și carne de pui


Ah, de mult timp mă gândesc cu poftă la un couscous (prefer franțuzismul ăsta românescului cușcuș) aburind, însă mi-a fost prea lene să mă învrednicesc. Gata, astăzi m-am pus pe treabă. Ce-a ieșit? Nu există cuvinte (sau dacă papilele gustative & olfactive ar vorbi...). Îți vine să-l mănânci din ochi, zău!

Legumele: nu ai nevoie decât de vreo 4 ardei grași roșii sau kapia, neaparat roșii - pentru parfum, vreo 2 ardei iuți bulgărești (pentru că nu vrei să te ardă prea rău la limbă), 1 vânătă, 1 zucchini, vreo 4 căței de usturoi, 1 ceapă, ulei de masline, oregano, suc de roșii, piper și sare. Tai legumele în cubulețe (pătrate în cazul ardeilor), le pui într-o tava și bagi la cuptor. Când sunt aproape gata (lasă-le al dente, sunt mai savuroase), aruncă o cana de suc de roșii peste ele, amestecă ușor și mai lasă la cuptor pentru 15 minute.


Carnea: să  fie 500 de grame de piept de pui (sau curcan) pe care o tai fâșii, și o rumenești ușor. Nu o usca foarte tare.

Și asamblarea finală: Amestecă carnea printre legume și pregătește couscousul (i se mai spune bulgur). E mai simplu decât crezi: fierbe o măsură de apă (o cană de exemplu), adaugă sare după gust, pune apa împreună cu o linguriță de ulei de măsline intr-un bol și adaugă același volum de couscous în apa fiartă. Acoperă pentru 5 minute, adaugă unt (cât o nucă) și afânează ușor cu furculița. Pune deasupra atât cât consideri tu o porție din legumele & carnea, adaugă puțin sos și să mă bați de nu ți-o plăcea (sosul îți ajunge pentru 4 porții). Poftă bună!

Truc: cumpără couscous adevărat, adică grâu măcinat mai mare decât grișul, nu din ăla făcut ca pastele din apă cu făină. Eu am găsit în Auchan și calitatea m-a mulțumit.



Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF