miercuri, 29 ianuarie 2014

Lasagna cu ciuperci, zucchini și vinete


Gătesc paste cu bucurie, poate de aceea și ies atât de gustoase :) Pastele mă duc cu gândul la vară, la Sicilia, locul în care mă simt mereu răsfățată peste poate de razele soarelui și amețită până la leșin de gustul mâncărurilor. Despre vin nu vorbesc acum :) Postul ăsta este despre lasagna cu ciuperci, vinete (aka melanzane, mi-a rămas în cap îndârjirea cu care sicilienii cer la fiecare masă melanzane. Prânz ori cină, melanzane!) și zucchini.
Scurt, am folosit un pachet de foi pentru lasagna, 300 de grame de ciuperci champignon brown, 1 vânătă mică, 2 zucchini medii, 250 de grame de caș (mozzarella), parmezan ras (mie îmi place mai mult Grana Padano), usturoi, ulei de măsline, jumătate de pahar de vin roșu sec, 500 ml de suc de roșii.

Pentru bechamel am mai folosit faină integrală, unt, lapte, nucșoară rasă, sare și piper. Rețeta pentru bechamel aici.

Am tăiat ciupercile și vânăta în cubulețe și le-am călit în 2 linguri de ulei de măsline, împreună cu 4 căței de usturoi tăiați mărunt, la foc mic preț de 10 minute. Am adăugat jumătate de pahar de vin roșu sec și am călit în continuare legumele până s-a evaporat vinul, apoi am adăugat sucul de roșii (prefiert) și am mai lăsat 15 minute la foc mic. Am sărat și piperat amestecul.

Am tăiat cei doi zucchini felii subțiri și i-am călit 10 minute la microunde. Apoi am ras mozzarella.

Într-o tavă de sticlă termorezistentă am turnat puțin bechamel, am pus un strat de foi (nu e nevoie sa le înmoi în prealabil. Dacă nu se potrivesc, rupe-le și cârpește prin locurile rămase neacoperite) și apoi în ordine am pus puțin dim amestecul de ciuperci și vinete, un strat de mozzarella, un strat de felii de zucchini, sărat&piperat. Au urmat încă un strat de foi, bechamel, vinete&ciuperci, mozzarella, zucchini, sare&piper. Am acoperit cu încă un strat de foi, am turnat puțin bechamel cât să acopere foile, presărat parmezat. Într-o oră la cuptor, la foc iute, a căpătat o crusta aurie (asta mi-a adus aminte de cel mai frumos apus din viața mea de până acum) și a umplut casa cu un miros demențial :)

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF