miercuri, 29 ianuarie 2014

Strudel cu mere și stafide


Nu știu dacă ai văzut Inglourious basterds. Dacă da, știi la ce mă refer :) Eu am salivat la scena cu ștrudelul, pariez că majoritatea au făcut-o. Ah, ștrudelul! Dacă nu ai văzut filmul, te asigur că e un must see și nu doar pentru mâncare.

Cu scena asta în cap am intrat la ceas de seară în Mega Image (sunt peste tot) și am cumpărat 10 mere medii, de-ale noastre, neaoșe, plus un pachet de foi de plăcintă. Bella, Linco, oricare sunt bune.
Prin casă mai aveam scorțișoară măcinată, zahăr vanilinat (am folosit 3 pliculețe), fructoză, unt, miere și un rest de stafide de la alte sesiuni prăjiturești.

Am tăiat merele cubulețe (nu le rad, nu-mi place pasta de mere, vreau să simt cât de cât fibra fructului) și le-am pus într-o cratiță, am adăugat zahărul vanilinat, vreo 4 cubulețe de unt, 2 lingurițe de scorțișoară și încă vreo 4 de fructoză. Îmi place fructoza pentru că are un gust acrișor, e perfectă pentru îndulcit fructe (doh!).
Am călit timp de 10 minute merele, apoi le-am pus deoparte, să se răcorească.


Între timp am aprins cuptorul, e musai să bagi plăcinta în cuptorul fierbinte.

Am uns foile cu puțin ulei. Le-am uns pe sărite, nu pe fiecare în parte. Eu am împărțit foile la 3 (și merele călite la fel), ca să-mi iasă 3 rânduri de plăcintă.
Le-am copt într-o tavă din sticlă termorezistentă (tapetată în prealabil cu unt) preț de 1 oră, la foc mediu spre mare.
Înainte de a o pune la cuptor, am uns plăcinta cu puțin sirop de fructoză (apă+puțină fructoză sau zahăr), să nu se usuce. Am scos-o din cuptor, am uns-o cu puțină miere, am tăiat porții generoase și mi-am bucurat papilele, ceea ce îți doresc și ție :)

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF