vineri, 27 august 2010

Chifteluţe din legume




Vara trebuie să profităm cât mai mult de legumele de sezon. Mister ăla cu nume imposibil de la TV are dreptate (Gheorghe Mencinicopschi - totuşi, cam scumpe cărţile lui, dar asta-i altă poveste). Aşa că m-am pus pe gătit nişte chifteluţe din legume: delicioase, foarte uşoare, puţine calorii. Patru chifteluţe din legume au tot atâtea calorii cât una din carne.

Pentru asta mi-au trebuit:

1 vânătă medie
2 cepe
5 căţei de usturoi
1 legătură de pătrunjel
2 morcovi
4 cartofi mici
1 ardei iute
o linguriţă cu sare grunjoasă sau de mare
2 linguriţe de condiment pentru grill (da, da, din acela pentru carne la grătar - dă o aromă minunată chifteluţelor din legume)
2 ouă
1 cană de faină integrală
150 ml de ulei de măsline extra virgin

Am tăiat legumele foarte fin în robotul de bucătarie (tocător). Le-am scos apoi într-un lighean şi le-am stors de surplusul de apă. Am amestecat legumele tocate cu 2 ouă, o ceaşcă de făină, sarea şi condimentele. Am modelat din aluatul obţinut bile, le-am dat prin faină, apoi le-am turtit puţin şi le-am aşezat în tava unsă cu uleiul de măsline.


Am băgat tava în cuptorul încins şi am lăsat chiftelele să se coacă 10 minute pe o parte şi încă 5-8 minute pe cealaltă parte. Sunt demenţiale mâncate cu puţin muştar cu hrean!

2 comentarii:

Anonim spunea...

foarte bune.

Marioara spunea...

si legumele sunt bune la ceva.

Print Friendly and PDF