joi, 5 august 2010

Povestea ciorbei de perişoare

Când sunt obosită, un singur lucru mă poate remonta: ciorba de perişoare. Astăzi am simţit nevoia acestui remediu, aşa că m-am pus pe treabă.

Am facut inventarul legumelor pe care le aveam în casă: morcovi? – avem, ceapă? – este, ceva albitură? - pastârnac, roşii? – multe, cartofi? – cât pentru un regiment. Şi la capitolul carne stăteam binişor: şi vită şi porc. Nu m-am putut hotărî, aşa că le-am amestecat. Am continuat inventarul: orez? – din belşug. Borş? Deloc, dar am găsit un pliculeţ rătăcit de Borş magic (nu degeaba se cheamă MAGIC, apare când nici nu te aştepţi).

Am curăţat repede legumele – cantităţile pentru 2 litri de ciorbă - adică 1 morcov mediu, 1 păstârnac (eu am folosit doar păstârnac, dacă nu aveţi, puteţi folosi rădăcină de pătrunjel. Dacă le aveţi pe ambele, e şi mai bine.) - apoi le-am dat pe răzătoarea mare.

Am pus un strop de ulei într-o oală, am adăugat legumele – pastraţi jumătate din ceapa rasă pentru perişoare – am adăugat puţină apă şi le-am înăbuşit fără drept de apel.



În timp ce legumele fierbeau, am amestecat 350 de grame de carne tocată, cele doua sortimente – se poate folosi unul singur, fie vita, fie porc, chiar şi pui -, cu 2 linguri de orez, sare, piper, puţin pătrunjel tocat (frunze de data aceasta) şi un ou.


Aluatul nu a ieşit foarte moale, aşa că am zis pas eternei felii de pâine înmuiată în apă şi amestecată în compoziţie. Am modelat biluţe din acest aluat – adică starletele ciorbei, perişoarele. Mi-au ieşit fix 25.



Am tăiat rapid 2 cartofi mici în cubuleţe mărunte şi le-am aruncat în oală, peste legumele înăbuşite. Am adăugat 2 litri de apă şi am lăsat toate legumele să fiarbă până puţin înainte de a se fi fiert complet cartofii. Apoi am adăugat una câte una perişoarele.

Dupa ce-au fiert – am estimat din ochi, dar ca să fiu sigură am şi gustat o perişoară – am adăugat 2 roşii decojite şi cam un sfert de cutie de roşii decojite din conserva, tăiate mărunt în prealabil. Şi la sfârşit, MAGIA – 2 linguriţe (iese suficient de acră după gustul meu). Am mai lăsat 15-20 de minute să fiarbă pentru a se pătrunde aromele. Asta a fost tot :)

A, să nu uit: dacă n-o mănânci cu smântână, n-are niciun farmec.


Şi-am încălecat pe-o şa …

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF