luni, 23 august 2010

Variaţiuni pe tema orez


Nu sunt un as în bucătărie, însă mă străduiesc să gătesc comestibil, sănătos şi variat. După ce mi-am chinuit puţin imaginaţia, am reuşit să gătesc şi astăzi ceva simplu şi bun: roşii umplute. Ştiu, nu-i ceva nou sub soare, dar e diferit de clasicele roşii umplute cu orez şi carne tocată. Fără carne astăzi. Doar orez thai uşor picant, ciuperci champignon, morcov şi ceapă.

Orezul thai e orezul acela cu bob lung, parfumat, incredibil de gustos - dacă l-ai evitat până acum, data viitoare cumpără-l: e minunat. Nu-l fierbe până devine o pastă lipicioasă, e şi inestetic şi neplăcut la gust. Pentru ca bobul să rămână întreg, reţine: la o măsură de orez, două măsuri de apă. Întotdeauna adaugă apă fierbinte peste orez, nu pune orezul în apă rece. Afânează-l cu grijă cu o furculiţă, nu-l amesteca energic cu lingura. Dacă ţi se pare greu, cumpără orez porţionat în punguţe: pune punguţa în apa care fierbe şi respectă timpul de fierbere indicat pe ambalaj - nu cumpăra orez prefiert, e mai puţin gustos.

Acum, că am lămurit problema orezului, să povestesc mai departe despre roşiile mele umplute.
Am fiert 200 de grame de orez thai (echivalentul a 2 punguţe). Am călit, în puţin ulei de măsline, un morcov şi o ceapă, ambele rase, împreună cu 100 de grame de ciuperci tăiate mărunt, la care am adăugat şi un ardei chili tocat. Apoi am amestecat cu grija orezul cu legumele călite, împreună cu o linguriţă de praf de curry, sare şi praf de chili.

Separat, am curăţat 10 roşii medii, le-am tăiat căpăcelul şi l-am pus la păstrare, după care, cu o linguriţă, am golit roşia de miez. Le-am scurs bine şi le-am umplut cu amestecul de orez, le-am pus căpăcelele şi le-am aşezat într-un vas de Jena (în vasul de Jena am pus puţin ulei de măsline, iar după ce am aşezat roşiile, am turnat puţină apă, astfel încât 2/3 din roşie să fie scufundată în lichid).
După 45 de minute la cuptor (180 de grade - foc mediu), miroseau incredibil şi arătau demenţial. Au supravieţuit 2 :)

Un comentariu:

Veronica spunea...

Arata fantastic ,cred ca si gustul e pe masura.

Print Friendly and PDF