vineri, 1 octombrie 2010

Cod cu ghimbir


Ieri am cumpărat cod.  Nu stiam exact cum îl voi găti, dar astăzi, văzând ghimbirul pe care îl aveam deja în frigider, am ştiut că va ieşi ceva senzaţional.

Ingredientele, pentru 2 porţii, ieftine şi sănătoase:

2 fileuri de cod de mărime medie
1 morcov
1 tubercul de ghimbir
1 ceapă
1 punguţă de orez thai

Am curăţat un morcov, un tubercul de ghimbir şi o ceapă, le-am tăiat în fâşii subţiri şi le-am aruncat în wok (merge şi o tigaie adâncă sau o cratiţă). Am adăugat o linguriţă de zahăr, am lăsat pe foc până s-a caramelizat, apoi am stins cu o jumătate de cană de apă. Am pus capacul şi am lăsat până s-a înmuiat morcovul. Am adăugat o linguriţă de oţet, apoi am legat sosul cu o linguriţă de amidon (merge şi făină).



Separat, am tăiat fileurile de cod, rezultând 6 bucăţi. Le-am sărat, presărat cu boia iute, iar apoi le-am trecut prin făină albă.



Le-am prăjit în ulei încins,  le-am scurs de ulei şi le-am pus în wok, alături de legume.

Am fiert pliculeţul de orez thai, l-am scurs şi apoi l-am pus în 2 castronaşe. Separat, în farfurii, peştele cu garnitura de legume.

Miros? Demenţial. Gust? Incredibil.

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF