vineri, 22 octombrie 2010

Varză călită cu mere şi şunculiţă


Am mâncat de curând varză roşie călită cu mere. Mi s-a părut excepţională, aşa că am decis să încerc reţeta cu varză albă. Şi nu am greşit deloc, fiindcă merele au parfumat suav mâncarea şi i-au dat un gust demenţial. Aşa că, pentru o mâncare de varză delicioasă, adăugaţi cu încredere de fiecare dată mere rase.

Pentru 6 porţii, am folosit următoarele ingrediente:

1 varză potrivită
200 g de şunculiţă de porc sau prosciutto sau kaizer
4 mere medii rase
2 cepe
1 linguriţă cu mărar uscat
1 lingură boia iute
1 linguriţă de vegeta home made
4 linguri cu bulion
1 lingură cu sare gemă sau de mare
3 foi de dafin
1 linguriţă cu piper
150 ml ulei extra virgin de măsline

Într-o cratiţă întinsă din inox cu fundul gros, puneţi uleiul la încălzit, kaizerul tăiat feliuţe şi adăugaţi ceapa tăiată fin. Acoperiţi pentru 5 minute şi amestecaţi din cînd în când. Puneţi merele rase şi începeţi să taiaţi varza cât mai subţire posibil. Adăugaţi varza treptat, exact în ritmul tăierii ei, şi amestecaţi-o cu ceapa şi merele călite.


Căliţi timp de 1 oră, timp în care amestecaţi des, altfel riscaţi să ardeţi mâncarea. După scurgerea unei ore, adăugaţi foile de dafin, bulionul, potriviţi de sare, puneţi boiaua, vegeta home made, mărarul şi piperul. Mai lăsaţi pe foc fix 10 minute, timp în care amestecaţi mereu. Scoateţi frunzele de dafin. Gata!

Mâncaţi cu mămăliguţă, smântână şi ardei iute. Poftă bună!

Niciun comentariu:

Print Friendly and PDF